צור אפרתי      Tzur Ephrathy



להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 שלח


 

שמי צור אפרתי ואשמח להכיר אתכם באופן אישי.

נולדתי בשנת 1979, נשוי ואב לשלושה. התחלתי את דרכי באימוני קרטה בשוטוקאן ריו ישראל כבר בגיל 4 וחצי תחת המאמן עודד פרידמן, אצלו אני מתאמן עד היום. במהלך השנים לקחתי חלק בקורסים שונים ובהכשרות שונות. בשנת 1995 עברתי בהצלחה את קורס המדריכים של וינגייט, בשיתוף עם עמותת שוטוקאן ריו ישראל ואף קיבלתי את החגורה השחורה.

לאחר השחרור משירות קרבי בצבא וטיול לאחר הצבא, התחלתי להתעניין בהיסטוריה של
הקרטה, דבר אשר גרר אחריו מחקר עומק, ספרותי ואינטרנטי, שהוביל למסקנה - שאי אפשר להכיר את התרבות של הקרטה מבלי ללמוד לעומק את תרבותה של יפן.

התחלתי ללמוד
באוניברסיטת חיפה בשנת 2004, בחוג ללימודי מזרח אסיה, בהתמקדות על תרבות, שפה והיסטוריה של יפן. על אף שהחוג חרט על דיגלו לימוד של התרבות האסייתית המודרנית, מצאתי את דרכי גם במחקר על ההיסטוריה והתרבות המסורתית המרתקת של יפן.

בחורף 2005 נבחנתי לחגורה שחורה
דאן 3 J.K.A ואף עברתי בהצלחה.

בקיץ 2006 הפסקתי להדריך קרטה בשל פציעה במלחמת לבנון השנייה בשירות מילואים, תהליך השיקום מפציעה זו נמשך עד היום והשינוי במתודולגיה של הקרטה הוסב לקרטה בריא יותר ובשיתוף פעולה עם העצם והשריר.

התחלתי לעבוד במחלקת החינוך של מוזיאון '
טיקוטין' לאמנות יפנית שבחיפה כמדריך וכעוזר לאוצרת הראשית במוזיאון.

בשנת 2009 שבתי ללימודים, הפעם בתואר השני, באוניברסיטת חיפה בחוג ללימודי אסיה, אותו חוג שלמדתי בו את התואר הראשון, אשר פתח את שעריו לראשונה ללימודי תואר שני, ובכך מצאתי עצמי שוב חוקר את תרבותה של יפן. במהלך התואר השני הצטרפתי כחבר
באגודת לידידות ולשכת המסחר ישראל-יפן.

לאחר התאוששות ראשונית מן הפציעה התחלתי להעביר
הרצאות וסדנאות בתחום יפן, סדנאות הגנה עצמית ופעילויות לילדים ונוער, כהמשך ישיר להיותי מדריך קרטה.

בקיץ 2011, נסעתי למחנה אימונים מיוחד של קרטה הנקרא Master Camp, בו עברתי דרגת שיפוט C בינלאומית, הצטרפתי לתוכנית המאמנים הבינלאומית ועברתי דאן 4 I.S.K.F. כיום אני שופט B בינלאומי (הדרגה כמעט הכי בכירה בעולם) ומשמש כשופט בארץ ובחו"ל באליפויות קרטה באירגון שלנו ואף מוזמן לשפוט באירגונים אחרים. בשנת 2011 גם נפתח בית הספר לקרטה בהוד הכרמל המאמן ילדים מגיל 4 ועד מבוגרים. בעצם כך שבתי להדריך קרטה.

כשנפתחה ההרשמה לקורס מדריכי אנויות לחימה טיפוליות לבעלי הפרעות קשב וריכוז, היה לי ברור שאני הולך להירם אליו, אכן בשנת 2015 סיימתי את הקורס באחד ממחזוריו הראשונים.

בשנת 2016, שבתי למחנה האימונים Master Camp, דבר שהפך לבשגרה, נבחנתי ואף עברתי את הבחינה לדאן 5 וזוהי דרגתי הנוכחית.

כיום האימונים מתקיימים בשני מכוני אימונים, האחד באור חדש והשני בבית הספר לאמנויות רעות.

המילה
צורו (צור בהגייה יפנית) משמעו עגור. בתרבות היפנית העגור הינו בעל חיים בעל משמעות גדולה. העגור מסמל בריאות, אריכות ימים וזוגיות טובה.

 
צור אפרתי - תרבות יפן - הרצאות ופעילויות
לפרטים נוספים: 052-5717930
לייבסיטי - בניית אתרים